> Just Implant
Español | Català
 
vegeu-los tots
Notícies


EL TURISME SANITARI PREVEU FACTURAR 1.000 MILIONS A ESPANYA A L'ANY 2020

Les empreses espanyoles tindran ocasió de moure fitxa en el tauler mundial del turisme mèdic amb la celebració de la Cimera Mundial del Turisme de Salut a Madrid. Serà a finals de maig i reunirà prop de 300 participants, segons les previsions de Spaincares, el clúster empresarial format per prop de 100 companyies que aglutina els esforços del sector per llançar la marca Espanya en un dels segments emergents dins el mercat de turisme.


L'objectiu d'Spaincares és duplicar els prop de 500 milions d'euros que el sector espanyol factura en l'actualitat a l'any 2020, gràcies al fort ritme de creixement del 20% anual que registra el turisme mèdic, tant en ingressos, com a volum de pacients. L'OCDE calcula que aquest segment econòmic genera en el món més de 75.000 milions d'euros a l'any.


Però per aconseguir aquest objectiu cal canviar moltes dinàmiques i fer front a la competència internacional dels Estats Units, Alemanya o França, a més dels emergents, cas de Turquia o Tailàndia. Per ara, prop de 100.000 pacients estrangers es van desplaçar l'any passat a Espanya per rebre un tractament de salut en un hospital, balneari o centre residencial, segons l'estimació que maneja Spaincares.


La veritat és que el segment del turisme de salut suposa una gran oportunitat per situar la sanitat espanyola al capdavant de les destinacions mundials en salut, tal com correspon al segon país del món que més turistes rep i que compta amb un dels millors sistemes sanitaris.


Els esforços s'estan centrant, sobretot, en oferir visibilitat a l'oferta espanyola en els mercats que més s'espera creixeran, cas de l'Orient Mitjà, Rússia o els països del Magrib per la seva proximitat, sense oblidar la demanda europea. Els turistes de salut que van als hospitals espanyols solen provenir bé de Rússia o de països àrabs, és un turista d'alt poder adquisitiu que demana tractaments complexos, explica Íñigo Valcaneras, president de Spaincares.

 

 

Cooperació intersectorial


La clau per obrir aquest mercat és la cooperació entre empreses competidores, plataformes regionals i també entre sectors, perquè no només la salut està implicada. Les agències de viatge, els hotels, el transport o les residències i centres especialitzats en prevenció comencen també a implicar-se.


Per a Antonio Hernández García, soci responsable d'Internacionalització de KPMG Espanya, "encara hi ha sinergies que no s'aprofiten d'una forma eficient, per la qual cosa convindria que les empreses del sector uneixin esforços, potenciant aliances estratègiques amb els principals stakeholders -aseguradoras, tour operadors, companyies aèries, allotjaments, prescriptors, etcètera- i aprofitessin les oportunitats que en aquest sentit els brinda la internacionalització”.


Una demanda addicional de tractaments d'alta qualitat permetria, segons l'opinió d'aquest expert, "millorar les infraestructures d'alta tecnologia del sector sanitari privat, promovent al seu torn una atenció de millor qualitat, tant als ciutadans espanyols, com als que provenen de altres països".


El turisme en salut és, en definitiva, un producte a l'alça, amb un gran potencial per al sector privat, ja que el mercat nacional és "un mercat consolidat, on no hem d'esperar un creixement del pacient privat i la rendibilitat del pacient és cada vegada més complexa", sosté Valcaneras.